Новости проекта
С Новым годом и Рождеством!
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Розум на кончыках пальцаў!Аб развіцці дробнай кісцевы маторыкі ў дзяцей.

Дата: 24 июля 2022 в 19:52, Обновлено 24 июля 2022 в 19:59
59 просмотров

У цяперашні час побач даследчыкаў даказана, што развіццё дробнай маторыкі пальцаў рук станоўча адбіваецца на станаўленні дзіцячай гаворкі. Развіццё тонкіх рухаў пальцаў рук станоўча ўплывае на функцыянаванне маўленчых зон кары галаўнога мозгу. Чым вышэй рухальная актыўнасць пальцаў дзіцяці, тым лепш развіваецца яго гаворка. У чалавека існуе не толькі глядзельная і слыхавая памяць, але і тактыльная, якая дапамагае запомніць, пакратаў што-небудзь рухам. Рухальная функцыя рукі мае вялікае стымулюючае значэнне.
Існуе прамая ўзаемасувязь развіцця прамовы з узроўнем развіцця агульнай і дробнай маторыкі. Развіццё функцый прамовы і рукі ідуць паралельна. Спачатку развіваюцца тонкія руху пальцаў рук, затым з'яўляецца артыкуляцыя складоў. Усе наступнае ўдасканаленне маўленчых рэакцый ў прамой залежнасці ад ступені трэніроўкі руху пальцаў.
У левай лобнай долі знаходзіцца рухальная моўная зона, а ў левай скроневай – сенсарны моўная зона. Калі дзіця праводзіць рытмічныя руху (згінанне і разгінанне) пальцаў правай рукі, то ў левым паўшар'і мозгу ў яго ўзнікае ўзмацненне ўзгодненых электрычных ваганняў, менавіта ў лобнай і скроневай зонах. Рух пальцаў левай рукі выклікае такую ж актывізацыю ў правым паўшар'і. Гэта сведчыць аб тым, што маўленчыя вобласці фармуюцца пад уплывам імпульсаў, якія паступаюць ад пальцаў рук.

У літаратуры маецца апісанне прыёмаў для развіцця і ўдасканалення маторыкі пальцаў рук у дзяцей з парушэннем прамовы, прыведзены разнастайныя гульні і практыкаванні, якія дапамагаюць гэтаму. Для дасягнення жаданага выніку неабходна, каб не толькі выхавальнікі і лагапед гулялі ў пальчыкавыя гульні, але і бацькі па 5-10 хвілін праводзілі гульні і масаж пальцаў. Прагаворванне вершаў адначасова з рухамі валодае побач пераваг: гаворка як бы ритмизируется рухамі, робіцца больш гучнай, выразнай і эмацыйнай, а наяўнасць рыфмы станоўча ўплывае на слыхавое ўспрыманне.

Пальчыкавыя гульні выбіраюцца такія, каб у іх змяшчалася большая колькасць разнастайных пальчыкавых рухаў, і яны па сэнсе б спалучаліся з вымаўляюцца вершамі.

Пастаяннае выкарыстанне пальчыкавых гульняў дазваляе:
-рэгулярна стымуляваць дзеянні маўленчых зон галаўнога мозгу, што станоўча адбіваецца на выпраўленні прамовы;
-удасканальваць увагу і памяць, псіхічныя працэсы, цесна звязаныя з прамовай;
--забяспечыць будучым школьнікам засваенне навыкаў лісты.

Ва ўсходняй медыцыне існуе перакананне, што масаж вялікага пальца павышае функцыянальную актыўнасць галаўнога мозгу, паказальнага-станоўча ўздзейнічае на страўнік, сярэдняга – на кішачнік, безназоўнага – на печань і ныркі, мезенца – на сэрцы.

Рэкамендацыі бацькам:
Гуляйце з дзецьмі ў пальчыкавыя гульні;
набудзьце кольцы-масажоры для пальцаў рук.

Хатняя гульнятэка:

«Папялушка»

Неабходныя дзве пустыя скрыначкі і адна са змяшанымі буйнымі і дробнымі пацерамі або гарохам і фасоллю, або фасоллю рознага колеру і памеру і пр. працуючы двума рукамі, дзіця павінен падзяліць сумесь на часткі.

"Разарві ліст па лініі»

Ліст паперы адвольна расчерчивается на дзве часткі. Трэба разарваць яго рукамі дакладна па лініях. Можна намаляваць фігуры, прадметы.

"Гарэзлівы кацяня»

Загадзя размотваецца клубок нітак. Малы павінен спачатку правай, а затым левай рукой зматаць клубок.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.